Dagbog
Pool og vulkaner
d.18 Januar 2010
Som sagt var det utrolig dejligt at være på lodgen ved Talca. Tiden blev brugt til at være ved swimmingpoolen, gå små ture og spise vegetarisk mad. Så det var ren afslapning.

Da vi havde været der i 2 overnatninger tog vi videre til Conguillo NP. Vi var kommet lidt sent af sted fra swimmingpoolen, så da vi nærmede os national parken var vi lidt nervøs for om vi kom for sent. Og da vi så fandt ud af at de sidste 35 km var grusvej, hvor man (ok, forsigtige Mikkel) flere steder kørte ca. 15 km/t, gik vores tidsplan helt i stykker. Oven i købet var der den flotteste vulkan, der poserede til de flotteste foto-optagelser. Nå, men da vi kom til indgangen løb vi hen for at komme ind… og selvfølgelig var det intet problem, og selvfølgelig var campingpladsen ikke fuld. De næste km til camping pladsen var utrolig flot, vi kørte igennem gammel ”sydbøg” skov hvor stammerne stod utrolig tæt, og var fyldt med laver. Lidt før vi kom til campingpladsen begyndte Araucaria (Abetræ) træerne at dukke op. Det er et meget specielt træ og de får en til at frygte at man støder på en stor Tyrannosaurus rex rundt om det næste sving.

Endelig kom vi til vores campingplads… den lå helt vildt, lige ned til en smuk sø med bjerge omkring. Vi fandt selvfølgelig en plads hvor vi kunne skimte søen og bjergene, og hvor vi kunne gå 50 meter ned til sø kanten. Det var en utrolig dejlig plads vi der havde fundet.

Nå men det hele skulle jo ikke bare være at afslapning på pladsen, nej næste morgen skulle vi ud og gå, turen stod til at være 10 km hver vej, og så valgte vi at gå ca. 4 km langs søen hen til starten af turen. Og nej vi endte ikke med at gå 30 km… men med lidt god vilje nok omkring 20.

Den første del af turen var enorm smuk, kysten var fyldt med små bugte, og når man ikke gik på det sorte vulkan sand langs søen, var man omringet af små sydbøg træer og halvstore bambus. Papegøjerne kaldte på os fra træerne og de grød/rød-farvede gæs svømmede langs kysten med deres ællinger.

Da vi kom til starten af stien skulle vi til at gå op af, vi gik iblandt gamle tykke træer, hvor man skulle passe på ikke at få trærester i hovedet, fra de rødhoved spætter som søgte efter mad i træerne.

Da det var blevet frokosttid kom vi til et sted hvor man havde en fantastisk udsigt ud over søen, og bagved den perfekt formede vulkan. Perfekt sted til at spise vores medbragte brød med avocado og pølse. Ca. en times gang mere, og så var vi oppe over trægrænsen. Heroppe blev vi mødt at en endnu flottere udsigt og en masse små alpe agtige blomster, det hele krydret med en ret behåret fugleedderkop…

Vi tilbragte endnu en nat på vores dejlige campingplads hvorefter vi kørte videre sydpå. Her endte vi op i en lokal badeby. Et ret specielt sted som faktisk var meget hyggelig. Vi fandt et fint hotel med et dejligt bad, så vi kunne få vasket noget af vildmarken af. Og så smagte vi på den lokalt bryggede øl på diskotek Rio. Ok vi var der ved 19-tiden, men det var da et diskotek.

I dag er vi så kørt til Argentina. Endnu engang kørte vi i noget rigtig dejlig natur. Og vejen op til passet og ned på den anden side var fyldt med gamle træer som også her var dækket af laver. På Argentina siden begyndte de mange smukke bjergsøer at komme frem og vi er endt op i noget af en turistby som ligger ved en af disse søer. Så resten af dagen i dag er blevet brugt til at drikke rigtig kaffe, spise pandekager, tulle op og ned af hovedgaden, spise aftensmad, drikke øl og ellers nyde vores første dag med regn (helt perfekt da vores bil var blevet meget beskidt).

I morgen tager vi så videre til Bariloche hvor vi skal med natbus til østkysten af Argentina. Og når vi når der til skal vi nok sende nogle billeder hjem af nogle pingviner.

Når men her vil jeg slutte dette meget smukke og dejlige dagbogs indlæg. Og selvom det hele lyder vel lyserødt, så har vi faktisk haft nogle rigtig gode dage her i Chile. Vi tjekker selvfølgelig hele tiden vores mail med nyt fra AC (og selvfølgelig også fra jer andre), men vi er blevet gode til at slappe af, og nyde tingende.

Når men vi vender som sagt tilbage med pingviner.